tiden går så fort...

nu har det gått ytterligare en vecka och jag har inte hunnit blogga alls. Har lite att göra med att jag har varit på kryssning till Tallin och var då borta 2 nätter och de andra dagarna har jag inte haft varken ork eller tid. Barnens ätande suger alla krafter ur mig och nu börjar omgivningen lägga märke till att Daniel är smal. Så nu har jag bokat en tid för extra kontroll på bvc, ska dit på onsdag så får vi se om de kan ge några fler tips annars blir det nog till att kontakta en dietist. Har provat idag att ge honom mat som det är utan att mosa det först och sötpotatis ville han inte ha mer än 2 små bitar däremot slank några pastaskruvar ner. Har läst att en del barn vill inte alls ha mosat mat så det kanske är så för vår del här. Har nu kört med en vecka utan fast föda och det har gått bra, mindre stress för både mig och honom, men har återinfört fast föda i fredags.

Kryssningen gick i alla fall bra, bortsett från att nätter har varit jobbiga. Antagligen vart det för mycket för lilleman med miljöbyte. Första natten vaknade han varannan timme och andra en gång i halvtimmen. Så dåligt har han aldrig sovit. Men så fort vi kom hem så sov han hela natten, så skönt


Daniels premiär i bollhavet på båten.


Julia i hytten


lilleman har hunnit bli hela 7 månader



Nästan hela dagen idag har gått åt en massa måsten här hemma, men vi hann mysa en del också och Kostya och Julia har varit ute på promenad 2 ggr, så skönt nu när det börjar bli varmare


mina busfrön

Kvällen avslutades med en mysig bad för barnen. Sist Daniel badade var för 3 veckor sedan. Pga förkylningen har vi inte velat bada honom utan dushade honom ett par gånger. Så idag fick han äntligen bada igen. Höjdpunkten var att storasyster fick vara med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0