sjukstugan fortsätter

Nu är jag och Julia relativt friska, medan Daniel har lite svårare att bli frisk och Kostya blev förkyld rätt så nyligen. Idag tog jag Daniel till vårdcentralen för att få hostmedicin utskriven till honom. Tog en hel timme, trots att vi var nr 5, de har öppen läkarmottagning 1 h alla vardagar. Först skulle man då till sköterskan av någon anledning, för att hon skickar ju såklart oss vidare till läkaren. Har aldrig varit med om att sköterskebesöket skulle räcka, de skriver bara ner symptomen och säger att nu måste en läkare titta på er. Tillbaka ut i väntrummet då. Daniel blev trött och eftersom jag såg att de som var hos sköterskan innan oss fortfarande väntade på läkaren så lät jag honom sova i min famn. Då kom läkaren ut 5 min efter det och ropade in oss. Ville sen att vi skulle ta blodprov, och hör och häpna nu, Daniel gav inte ifrån sig ett ljud när sköterskan stack honom. Hon fick dessutom klämma fram blod hela tiden, för det ville inte rinna av sig själv, och han bara log åt sköterskan :) Stolt mamma till en duktig lillkille! Hur som helst så var blodprovet bra och vi fick äntligen vår hostmedicin utskriven. Kan ju konstatera att han inte gillade medicinen, tur att man behöver bara ge den i 5 dagar

Kommentarer
Postat av: Fiffi

Visste inte att du hade blogg, kul!! Nu kan vi följa varandras!! :O)

2011-03-05 @ 08:43:15
URL: http://prinsessbakelsen.blogg.se/
Postat av: Tanja

jag började blogga för inte så länge sedan

2011-03-05 @ 14:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0