Nytt rum för lilleman

Nu har vi äntligen tagit steget och flyttat Daniels säng till hans egna rum. Dock så har vi inte hunnit köpa nya möbler än, vill se först om han kommer trivas där, hur han kommer sova. Eventuellt måste vi flytta honom tillbaka, men vill ge det minst 2 veckor i alla fall. Passade även på att sänka sängbotten, något vi borde ha gjort för längesen, men tanke på hur rörlig han är, det är rena turen att vi slapp olyckor. Kan ju säga att jag kunde inte riktigt slappna av på nätterna när han vaknade och skulle somna om, kollade till honom vid minsta rörelse från lilleman för att försäkra mig att han inte var på väg upp

Daniel har även gjort ett framsteg idag, reste sig upp aldelles själv i badkaret. Stora killen nu! Snart kommer han resa sig upp själv vid möbler osv och då får man ingen lugn stund :)

Nu sover båda barnen sött, somnade rätt snabbt båda 2 faktiskt. Jag var inställd på att lilleman skulle vara uppe länge och studera tapeterna i det nya rummet, men han var väl så trött att han slocknade rätt fort. Och lillfröken sa att hon ville sova redan vid 17 tiden. Ville dock sova på soffan framför TVn, så jag sa att hon får väl somna om hon vill, men hon gjorde aldrig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0