nu är våren här

Våren är äntligen här, både i almanackan och vad gäller vädret. Nu blir det varmare och varmare. Imorgon lovas det sol så då kommer väl snöhelvetet börja smälta.

Här är båda barnen matvägrare, men vad gäller Daniel så har det varit lite förbättring idag. Fick tipset igår att tillsätta lite banan i hans mat, nu när han är så förtjust i banan och bara ratar all annan mat. Tja, varför inte, tänkte jag, man brukar ju tillsätta banan i vissa maträtter. Så idag fick Daniel lite banan i sin köttpure och då åt han upp allt. Kan inte påstå att han var överentusiastisk, men gapade i alla fall och satt relativt stilla isället för att försöka ta sig ur stolen som han brukar göra.
Vad gäller Julia så ser jag ingen förbättring på långa vägar. Hon ratar all mat förutom korv. Nu har hon fått korv till middag i 5 dagar och idag fick hon det till mellanmål på dagis. Krävde så klart att få det till middag igen, men det fick hon inte. Just nu känns det bara som att hon driver med oss så fort vi kommer till matbordet. Jobbigt, för när middagen är väl avklarat är jag helt tom på energi och orkar inget annat än tv soffan.

Imorgon väntar en liten uppmaning. Julia ska på teater med dagis så jag måste lämna henne redan 8.30. Det har jag inte gjort sedan jag var gravid och det har jag aldrig gjort med 2 barn. Så vi får se hur det går, hoppas verkligen att vi hinner för att nu ser hon fram emot att gå på teater så skulle vi bli sena är det krokodiltårar som väntar mig. Har i alla fall lagt henne lite tidigare idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0