mys fredag

Har varit i stan idag med min mamma. Daniel fick såklart följa med medan Julia fick vara på dagis. Det är ett stort projekt att åka in till stan med båda barnen så vi tänkte att det var bäst för henne att vara på dagis. Dessutom slutar Kostya tidigt på fredagar så han kunde hämta så slapp jag stressa till dagis.
Daniel var på strålande humor. Jag såg till att han skulle vara mätt innan vi åkte, då jag vet vilket projekt det är att få i honom lunch. Så det blev en hemmalunch för honom som bestod av broccolipure och välling. Var första gången han provade broccoli och han var skeptisk till det i början men smaskade i sig sen. Viftade en hel del med armarna så allt runt omkring blev grönt:) En del föräldrar påstår att man kan hålla i bebisens armar under matningen, men jag har aldrig lyckats med det. Daniel blir förbannad om jag ens försöker och koncentrerar sig på att sig loss istället för att äta.
Så här såg lillprinsen ut efter att ha ätit. Kladdig men glad ändå:)



Inne i stan åt vi lunch på thai restaurang. Älskar thaimat. Daniel fick smaka på paprika och gurka som han tyckte jättemycket om.



Sen blev det lite shopping förstås innan vi åkte hem.



stora killen sitter själv, nästan i alla fall. Försökte få en bra bild på honom, men det fanns så mycket annat spännande att titta på. Mamma kan man ju titta på när som helst.




Julia får syn på skor som jag köpt till henne.Hon blev så lycklig, så som hon tjatat på att få fina skor. Och det bästa med de nya skorna är förståss att de är rosa.

Provade att ge Daniel välling inför natten för första gången, hittills har han bara fått det på dagarna. Han blev lite förvirrad först och ville inte ta det, är ju van att få bröstmjölk i flaskan. Men efter att vi bytt till annan nappflaska med en annan napp så gick det mycket bättre. Hela 170 ml har han fått i sig, hoppas han sover gott på det.

Äntligen fredag, så imorgon får jag sova ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0