Antingen eller

Idag har jag gått och funderat på varför får man antingen barn som sover bra eller de som äter bra. Båda mina barn har i princip sovit jättebra från början men båda krånglar med maten. Borde inte det vara tvärtom att om man äter bra så borde man väl sova bra också, eller om man äter dåligt så stör hungern sömnen. Eller är mina barn så utmattade så de sover bra pga det. Nåja, jag tror inte att de går omkring och är hungriga hela tiden, men ibland undrar man ju. De senaste dagarna är Daniel ofta missnöjd så tanken har slagit mig att han kanske är hungrig, men inte äter han mer för det.
Sömn och mat är det naturligaste som finns och ändå är det just det våra bebisar har så svårt att förstå. Och vi vuxna går omkring ständigt trötta och oroliga för våra barn. Men det är väl så det är att vara förälder.


Kommentarer
Postat av: Esmeralda

Kan det inte vara så att dom inte får i sej lika mycket energi om dom äter dåligt, och måste därför sova mycket på natten för att ladda batterierna? Kul att du har börjat blogga :)

2011-02-01 @ 22:03:47
URL: http://justafoodbaby.wordpress.com
Postat av: Tanja

jo, så är det säkert, mina barn laddar nog batterierna genom att sova

2011-02-02 @ 17:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0