Ta det lugnt? Mm, jag jobbar på det

I veckan har jag bestämt mig för att ta det lite lugnare. De senaste dagarna har vi haft något för oss varje dag och jag tror att lite lugn och ro kan vara bra för Daniel. Blev dock några snabba ärenden i alla fall. Typiskt mig, säger jag bara :)
Direkt efter dagislämning gick jag och Daniel till lidl tillsammans med Ida och Sabina för att köpa bakformar. Såg igår att de skulle ha jättefina bakformar i silikon så jag var ju bara tvungen att gå och köpa på mig några stycken :)


mina nya fina bakformar

Sen gick vi till en kompis för att lämna kylbalsam till hennes dotter som har fått vattkoppor. Mina barn har ju nyligen haft det så nu hade jag lite medicin kvar hemma. På vägen dit ringde mamma och bad mig gå och handla lite till henne, men eftersom Daniel vägrade vara lugn i vagnen så gick jag och lämnade honom hos mamma först så jag kunde gå och handla själv. Numera sover Daniel endast korta stunder i vagnen och sen vill han upp. Sitta duger inte, han ska bara stå hela tiden. Vad jag vet så finns det inga vagnar där bebisen kan stå, så kanske nåt att fundera över som affärside.
Väl hemma blev det lunch för Daniel, jag hade fått min hos mamma. Lunchen tog ett bra tag men sedan gick vi ut för att hämta Julia hem. Amira skulle hämtas lite tidigare idag så jag gick också tidigare så kunde tjejer gå tillsammans. Vilket liv de förde idag! Ibland undrar jag om inte de får energidryck på dagis, borde ju vara lite trötta efter en aktiv dag men nej då.
Kostya fick jobba över så jag var själv med barnen ett tag, men det gick jättebra. På kvällens schema stod det bullbak som försenades lite eftersom Kostya kom hem senare och han brukar hjälpa mig med degen. Julia fick lägga sig lite senare för att hinna smaka på nybakade bullar, men jag gjorde henne i ordning för sängen allt utom tandborstningen så fick hon äta bulle i pyjamas.


sitter och väntar på att första plåten ska bli klar



gott med nybakad bulle


Måste ju även säga att jag har hunnit göra en sats majspure och en sats ärtpure till lilleman så nu finns det lite nytt att smaka på




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0