sista vinterdagen

Äntligen så är sista vinterdagen här. Jag brukar bli små deppig så här mot slutet av vinter när det fortfarande är kallt och en massa snö som har blivit smutsigt. Trodde inte jag skulle känna så i år, då jag fick ändå se rätt mycket dagsljus jämfört med när jag jobbar, men icke, det är precis som varje år. Men nu går det äntligen mot förbättring.

Helgen har som vanligt gått otroligt fort, tiden går ju fort när man har roligt. I lördags hade vi våra vänner här med sina barn som sov över, men tyvärr var de tvungna att åka rätt tidigt på söndagen. Efter att 3 barn har lekt på övervåningen medan alla vuxna satt och hade det mysigt i köket kunde man inte känna igen övervåningen, haha :). Speciellt Julia rum såg ut som bombnedslag. Så i söndags blev det en fixardag som vanligt men lite städ. Jag och Julia gick igenom alla hennes leksaker och tog bort sådant som hon är för stor för. Vi har lagt undan det och det ska Daniel så småningom ha i sitt rum. Vi ha även äntligen köpt en garderob till Julia som monterades igår, men hann inte fyllas med kläder innan det var läggdags. Lilltjejen tyckte dock att den kunde lika gärna användas som ett hus :)

Idag hade jag en väldigt arg tjej på morgonen, hon vaknade själv så borde vara utsövd men var nog inte det i alla fall. Fick hota med att det inte blir någon dagis och då började hon samarbeta:). Trist att man ska behöva hota henne för att hon ska förstå att det är allvar.

Nu sitter vi och myser med Daniel som snart ska ta en liten tupplur och sedan får vi se om lilleman är på humor att äta idag. Har blivit extremt dålig på det senaste dagarna och försöker ta sig ur stolen så fort han ser skeden närma sig :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0