min helg

Hela helgen har som vanligt gått väldigt fort och jag har inte ens haft tid att skriva något här trots att vi egentligen inte gjort så mycket.
I fredags hann jag i alla fall åka till farsta och träffa min kompis Iida som jag inte träffat på väldgit länge. Mys. Sedan gick vi hem till en annan Ida och Julias kompis Amira, där barnen fick leka av sig och mammorna fick lite trevlig pratstund över en fika.
Lördagen började med att mannen och min mamma åkte till polisstationen för att hämta Daniels och mammas pass. Vi har nu äntligen fixat ett pass till Daniel. Känns bara konstigt att han kommer ha samma bild i 5 år nu och att det i passet står längd 67cm. Men men, Julia var 1,5 månad när vi gjorde pass till henne och i hennes står det 57 cm som längd.
Sedan åkte vi på födelsedagsfest till vår kompis Kristine. Väldigt trevligt var det där med väldigt god mat. Nu när alla har fått barn så var det hela 7 barn där plus ett till i magen. Dock så var det bara 5 barn som kunde gå, men det lär inte dröja länge innan de andra gör de sällskap. Trots att det var så många barn så var det inga bråk under hela kvällen, helt otroligt. Julia blev dock lite ledsen när de andra barnen fick sina julklappar i efterskott, hon hade också fått men vi var de första som kom så hon ville ha igen när de andra fick. Sa att det inte räckte med det hon fått utan hon ville ha fler. Hur fräck får man vara egentligen?
Idag sov jag till klockan 10 och det var inte Daniel som lät mig sova ut. Nej, nej, han såg till att väcka mig kl 6 och somnade efter det bara för 5-10 min i taget. Så strax efter 7 kom min snälle make in och tog upp Daniel så jag fick fortsätta sova. När jag gick ner vid kl 10, hade båda barnen redan ätit och mannen min hade hunnit diska och sortera tvätt.
Efter en snabb frukost för min del så bar det av på en lång promenad till en liten damm och mata ankorna. Kostya stannade hemma och städade. Vi hade sällskap av Ida, Amira, Sabina och deras mormor. Tog med oss te, kakor och korv så vi kunde ha en liten piknick där. Det var supermysigt och det enda tråkiga var att den platsen var tydligen välbesökt så här års, det var nämnligen en hel del bröd som simmade i vattnet så ankorna var inte så hungriga.
Efter promenaden gick vi hem till min mamma och åt middag där. Jag hade tänkt att göra så mycket idag, men hann bara med att baka bröd


pappas mössa passar redan



liten polis



mammas fina tjej



min supergoda och nyttiga bröd



hann även köpa denna i helgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0