letar efter en lösning

Daniel har börjat gråta i sömnen några gånger per natt. Har provat att amma då men han somnar bara ifrån. Funderar på om det kan vara dags att börja ge honom napp på nätterna. Hittills har han bara haft napp när han sovit på dagarna men nattetid har han klarat sig utan. Konstigt det där, men stora syster var likadan, hon började med napp nattetid omkring 6 månader.
Sen går jag och funderar hela tiden på hans ätande. Vi har haft framgång med smakisar och han har ätit bra i 5 dagar, men nu är vi tillbaka på ruta nr 1 igen. Och värre har det blivit med mjölken, då tar han 10-20 ml och börjar gråta sedan. Vad kan det bero på? Är han mätt och inte vill ha mer så borde han väl inte gråta? Men fortsätter jag erbjuda flaskan så kniper han ihop och gnäller med stängd mun. Sen tar det 30-60 min innan han väl börjar äta men då har han gnällt under tiden eller spanat in något nytt om vi inte är hemma.
Så jag går här och funderar på vad jag kan göra för att han ska bli mer matglad, vill ju inte pusha på och vill han inte äta just nu så behöver han ju inte göra det. Men varför gråter han?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0