helt slut

Den här veckan är det nästan inget planerat här, åtminstone inte på dagarna, då Julia är på dagis, just för att jag och Daniel ska få vila, men jag är helt slut ändå. Daniel vaknar fortfarande på nätterna och gråter/gnäller sen somnar oftast om av sig själv. Inatt vaknade han 01.45 och sedan 02.50 och strax därefter ropade Julia men då fick mannen gå in till henne. Det enda hon ville var att säga att hon vill sova mer. Varför inte bara göra det då?:)

Igår blev det i alla fall en vändpunkt för Daniels ätande, det börjar sakta gå framåt igen. Hörde med bvc vad det kunde bero på att han åt så lite och bara grät och sköterskan trodde att det kanske var tänder på g. Ja, det börjar även jag misstänka. Och det är säkert det som gör att han gråter i sömnen. Stackars liten som ska behöva plågas av att alla tänder ska fram nu så småningom.
Gjorde hallon-päronpure igår till lilleman, värmde först hallonen så att alla eventuella bakterier skulle dö, mosade de därefter genom en stor tesill så att kärnorna inte skulle med. Mixade päronen och blandade ihop allt. Idag fick Daniel smaka på det, och det uppskattades inte alls av honom. Så jag mosade lite banan till och då gick det ner. Banan är än så länge en stor favorit


försökte ta en bild på hans min när han fick hallonen, men såklart ska det poseras när kameran dyker upp


med lite banan blev det supergott

Idag hade vi planer på att gå hem till Ida, Amira och Sabina efter dagis. Så när jag och Daniel kom hem efter att lämnat storasyster på dagis satte jag igång och bakade muffins. Ville ju inviga mina nya muffinsformar.


Borde egentligen doppat de rosformade muffinsarna i choklad så det skulle synas bättre att de var rosformade men lilleman var trött och arg så jag fick hoppa över det.

Var som vanligt supertrevligt hemma hos Ida och tjejerna lekte väldigt bra ihop, man hörde knappt de. Dock blev det liv när vi skulle hem, från Julias sida såklart. Hon har testat mig en hel del idag. Att de där trotsåldrar aldrig går över, de bara avlöser varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0