en lång vecka

Det har varit en lååång vecka men nu är äntligen helgen här :). Det har varit ganska kallt och eftersom Daniel har varit och är fortfarande förkyld så vågade jag inte ta ut honom inte ens för den korta promenaden till dagis. I onsdags så lyckades vi alla fall göra ett par fynd på bokrean, var ju lite varmare på dagen, men så igår så vart även Julia supersnorig, så det blev till att stanna hemma. Idag är hon ännu mer snorig så jag har försökt att få i henne ingefärsdryck med citron och honung och det har varit rena helvetet. Efter 1,5 h kamp så var resultatet ett par klunkar i hennes mage och halva koppen utspillt:(. Nu på kvällen gjorde jag varm mjölk med honung och smör som ska vara jättebra för halsen, och hon älskar smör annars, kan äta det med sked, men nu så tvärvägrade hon såklart, håller säkert bara på att driva med mig.
Sitter och funderar på om det är någon ide att Julia går på sin danslektion imorgon, hon vill ju så gärna, men antar att det inte är bra om hon har svårt att andas, dessutom så kanske hon smittar de andra barnen. Får väl se hur hon mår imorgon.
Imorgon ska vi i alla fall få besök av våra vänner som har 2 små barn och min mamma. Vi har förvarnat de om att det är sjukstuga här, men de tycker inte det är någon fara. Ja, både Daniel och Julia är pigga i övrigt, så det kanske inte är någon fara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0