Dagarna försvinner

Ja, tiden går riktigt fort just nu. Nästa vecka blir min  son 1/2 år gammal, vart tar tiden vägen. Känns som det var igår vi kom hem från BB med en liten klump på armarna och började kämpa med att få den nya vardagen att fungera och nu går allting som en dans på rosor. Eller nja mer eller mindre. Har i dagarna bestämt att vi ska införa nya morgonrutiner för stora tjejer som innebär att hon ska göra allt på bestämda klockslag och jag ska hjälpa henne så mycket som möjligt med att hinna med. Förut kunde hon sitta och klä på sig i en halvtimme och sedan äta i en halvtimme plus att hn är väldigt svår att få upp på morgonen och sedan fick vi nästan springa till dagiset. Så nu har jag börjat väcka henne tidigare. Väcker henne 7.15 och så får hon ligga kvar och mysa till 7.30. Sen går vi ner och hon klär på sig. Jag ser till att hon sitter vid frukostbordet senast 7.45 och 8.25 måste hon tvätta händerna och börja sätta på sig ytterkläder. 8.40 går vi ut och då slipper vi stressa ihjäl oss. Verkar funkar jättebra det där.

Annars har det inte hänt något särskilt under dagen. Skulle träffa en kompis men det blev inställd för att hon skulle till läkaren. Sen skulle Julias kompis Amira komma hem till oss men det blev också inställt så de kommer imorgon istället

Måste skicka med en bild jag fick på mina killar idag. De brkar sova ihop när Kostya kommer hem, men idag var inte Daniel så trött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0