allt blev inte som man tänkt sig, men det blev bra ändå :)

Idag lämnade vi hemmet vid 10 tiden. Först gick vi till centrum för att skicka iväg lite kläder som jag sålt via tradera. Sen mötte vi upp mamma och gick för att träffa Ida, hennes mamma, Amira, Sabina, Isabelle och Talia på bushållplatsen. Var ju rena turen att det inte fanns andra vagnar på bussen, annars hade inte vi fått plats :)


Julia, Isabelle och Amira på bushållplatsen.

När vi anlänt till högdalen, blev det bvc för mig och Daniel och bibliotek för övriga sällskapet


på bvc, i väntan på att doktor ska komma och hämta oss

Läkarkontrollen gick bra, lilleman utvecklas som han ska. Han fick även tuberkulos vaccin och även det gick väldigt bra. Han skrek knappt något. Det som var lite tråkigt är att han endast gått upp 115 g på 4 veckor, väger nu 7605 g. Men läkaren tyckte inte det var någon fara då han blivit mer rörlig. Jag är dock lite orrolig ändå med tanke på allt som varit. Men för tillfället äter han rätt bra, så det kanske vänder sig nu.

När vi var klara hos doktor blev det dags för lunch för allihopa. Vi bestämde oss för att äta på kina restaurangen istället för barnadiset, då sortimentet där inte är så bra.


kaos vid matbordet. Men det gick faktiskt bättre än jag trodde

Efter lunch blev det äntligen dags för barnadiset som tyvärr visade sig vara stängt :(. Ledsna barn fick vi. Klockan var dock redan 14 så vi åkte hem till mamma och de andra gick hem. Hemma hos mamma blev det dags för Daniel att smaka på kyckling för första gången, och det gillade han. Var dock bara 8,5 % kyckling i den rätten, så han kände väl knappt av det. Men väldigt matglad var han. Nästan en halv burk gick ner plus en hel banan och nästan en hel liten burk mangopure. Och så lite amning innan. Jag är imponerad:)


dags för nya pandadräkten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0